Citat:
Originally posted by TonyF@Jun 15 2007, 09:49
Hej, Layali!
Avslutningsvis tycker vi det är märkligt att du samtligt som du ingått ett avtal med oss blir kontaktad av en "kollega i branschen" (behöver inte nämna några namn mer än att företaget och personen är väldigt aktiv i denna tråd) och därefter helt plötsligt vill avbeställa ditt införande grundat på ångerrätt enl. konsumentköplagen. När du får besked från vår ekonomiavdelning att det inte går då din annonsering är aktiverad´, kommer du helt plötsligt på att vi har sagt att vi ringer från Google m.m. och hotar att med hjälp av denna "kollega i branschen" kontakta Google för att försöka misskreditera oss.
Om man istället står för de avtal som man ingår så blir affärsrelationen så mycket bättre.
/Tony
|
Inte för att jag blir mycket förvånad men här har du fel i sak och eftersom du i praktiken nästan har namngett oss så kan jag tala om hur det gick till.
Layali sökte på Google efter ert företagsnamn efter att ni hade ringt henne och hon hittade denna tråden och kontaktade oss eftersom hon såg som du riktigt beskrev i din tråd att vi varit flitiga i antalet inlägg.
Jag sa till henne att försöka annulera ordern hos er och det gick ju inte alls bra sett ur hennes synpunkt.
Då tipsade jag henne att säga om NI inte släpper den ordern så kommer FinnMera förmedla Layali:S kontaktuppgifter till vår kontaktperson på Google så att hon kunde förmedla hur hon uppfattade ert samtal,
vidare att Layali själv skulle registrera sig här på WN och beskriva hur Hon uppfattade samtalet mm.
Till min förvåning så tog ni inte det erbjudandet och här ser ni ju följderna av det.
Självklart Tony så har FinnMera ett egenintresse i att försöka förhindra att Internetbranschen hamnar i samma träsk som gamla katalogbranschen, så här kommer jag även fortsättningsvis att hjälpa kunder som då har "missförstått er" och som är arga eller besvikna att få kontakt med någon hos Google så att de kan förmedla deras version av hur ni presenterar er.
Det är med stor tillförsikt som jag går in i arbetet med att få fram en branschstandard via Swedma.
Framtagning av denna branschstandard är just tänkt för att förhindra onödiga "missförstånd" samt att kunderna som går via deras reviderade företag ALLTID skall veta vad de betalar till Google för ett klick/besökare och vilken synbarhet de har på Google genom att man alltid skapar rapportmallar från Google:s egna system som automatiskt mailas till kunden utan chans till någon manipulation.
Mvh
FinnMera