Visa ett inlägg
Oläst 2007-06-15, 11:06 #7
Ejerhed Ejerhed är inte uppkopplad
Medlem

Reg.datum: Mar 2005
Ejerhed Ejerhed är inte uppkopplad
Medlem

Reg.datum: Mar 2005
I en undersökning har det kommit fram att postens anställda har för lite att göra. Det har även kommit fram att de mest folkkära sysslorna på posten är att knappa in försändelser och skriva fraktetiketter. Därför har postens ledning tagit fram ett trestegsprogram för att minska effektiviteten i företaget och på sikt helt försöka stoppa användandet av det fruktansvärda programmet PacSoft. Allt för att kunna öka sina egna kostnader och utöka sysslorna för de anställda.

Postens trestegsprogram ”Skit i PacSoft”:
1. Skit i PacSoft, låt oss göra jobbet så bjuder vi på etiketterna och skrivarkostnaderna.
2. Skit i PacSoft, har du lätta men ”stora” försändelser får du ett billigare pris om du låter oss göra jobbet. Dessutom bjuder vi på returfrakten om kunden ej skulle lösa ut paketet.
3. Skit i Pacsoft, varför integrera ditt affärssystem med PacSoft när vi kan göra jobbet manuellt? Vill du mot förmodan ändå integrera PacSoft för att effektivisera ditt och vårt företag kommer vi genast att ta ut en straffavgift (årsavgift) för detta.

Jag använder PacSoft idag mest till att skicka brevpostförskott. Det var posten själva som rekommenderade mig att använda detta program för ett par år sedan då det började bli för mycket köbildning bakom mig på postkontoret. Posten slapp sin kö och knappa etiketter, jag fick köpa laserskrivare och etiketter som jag tidigare fått gratis på posten. Självklart trodde jag att man skulle få någon form av rabatt för detta, men nej 50kr betalade jag på postkontoret och 50kr betalar jag än idag för postförskott.

Vad sägs om att alla vi som skickar mycket brevpostförskott har en gemensam dag varje år, då vi gynnar posten och låter dom knappa in allt manuellt istället? Det skulle bli kaos runt om i landet på alla postkontor :lol:
Ejerhed är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat