Citat:
Postens fraktpriser är dåliga och att de har en del skumma sätt att välja det dyraste alternativet för kunden, tex detta med 280 kg per kubikmeter osv, är det så fortfarande?
|
Det där måste jag ha missat. Du får gärna utveckla så att vi som inte läst tråden förstår vad du menar.
Citat:
Vilket alternativ skulle ni rekommendera idag, kontantbetalning när man lämnar in paket eller är det faktura som gäller?
|
Faktura blir lite billigare. Dock så gillar Posten att fakturera för samma försändelse två gånger (de har satt det i rutin). Så man måste vara väldigt uppmärksam på vad man skickar och vad man betalar för. Att betala kontant fungerar inte heller något vidare, men jag orkar inte gå in på det nu. Själv är jag fakturakund.
Citat:
Skall man ha självhäftande etiketter till Pacsoft eller skall man ha sådana som sitter i plast?
Och vart kan man köpa dessa etiketter?
|
Du hittar en länk i pacsoft till en webbsida där du kan beställa etiketter.
-----
Mitt företag använder Posten (som är sämst på allt) och Pacsoft (som är ett dåligt program). Jag är i stort sett dagligen förbannad över höjda priser, buggig programvara, bortkomna leveranser, uteblivna aviér, felaktiga fakturor, mm, mm. Posten är ett av de sämst skötta företagen som jag någonsin haft att göra med.