Nykomling
|
|
Reg.datum: Jun 2007
|
|
Nykomling
Reg.datum: Jun 2007
|
Vill bara förmedla min egen bild av Swemedia, efter att ha blivit uppringd av en av deras säljare.
Till saken hör, att jag vid ett par tillfällen har varit inne på Google, och fyllt i att jag vill bli kontaktad av en av deras säljare. Så när telefonen ringde, och någon presenterade sig som att han "ringer från Google", så trodde jag naturligtvis att det förhöll sig just precis så. Denna övertygelse höll i sig under nästan hela samtalet, trots att mina varningsklockor ringde vid upprepade tillfällen. Som småföretagare blir man hela tiden uppringd av säljare, som vill pracka på en än det ena än det andra, och man har lärt sig vilka som är oseriösa och ej. Ett par säkra tecken (enligt mig) på en oseriös säljare, är något som erbjuds "gratis", samt "ett specialerbjudande som går ut idag kl x". Vid sådana tillfällen lägger jag genast på luren. Inte vid detta tillfälle dock, trots att båda dessa ingredienser förekom i samtalet, för det var ju "Google" som ringde. Google kan man väl lita på? Efter ett långt samtal, gick jag med på att köpa det billigaste alternativet. Då skulle samtalet spelas in,och innan jag visste ordet av var bandspelaren på, och först då fick jag höra namnet "Swemedia".
Då satt han och väntade på mitt svar, och jag kom mig inte för att avbryta, eftersom jag blev helt förvirrad.
Däremot mejlade jag med en gång till säljaren, och sade att han fick annullera ordern, eftersom han uppgett att han var från Google.
Han vägrade. Jag gick vidare till ett par chefspersoner, som i princip sade att jag ljög, och hotade enbart med inkasso om jag inte betalade. Jag har kontaktat Jonas W på Google, och framfört mina synpunkter på de arbetsmetoder som swemedias säljare har, och jag uppmuntrar nu alla som blivit lurade av bondfångarna på Swemedia att göra detsamma. Hör av er till mig, så ska ni få kontaktuppgifter till honom.
|