Ämne: Fax-Spam
Visa ett inlägg
Oläst 2007-06-11, 19:53 #3
Matss avatar
Mats Mats är inte uppkopplad
Supermoderator

Reg.datum: May 2003
Mats Mats är inte uppkopplad
Supermoderator
Matss avatar

Reg.datum: May 2003
Citat:
Det löser inte ditt spamproblem men du kanske borde sluta med pappersfax? Digitalt är långt bättre både på mottagande och sändande sida om du nu måste ha fax.
Just faxen är väl den sista antika apparaten som lever kvar på mitt skrivbord och faktum är att jag använder den ganska flitigt, just mot leverantörer. Tyvärr så är väldigt många av mina leverantörer som jobbar som för 10 år sedan, många har inte ens en ÅF-shop som man kan beställa genom. På nåt sätt känns det som att får dom ett papper i handen så funkar det. Ofta får jag fax med ex. orderbekräftelser som skall signas och faxas tillbaka.

Citat:
Om du nu orkar ta strid så regga fax spam.se och lägg upp namnen systematiskt på företagen som skickar spam till dig. Inte så roligt för dem ifall de kommer högt upp i söket som spammare. Är du riktigt ambitiös så gör det som en liten databas där det läggs upp namn, faxnummer och om möjligt e-post till företaget (då får dom kanske mer mailspam) och en liten bild på spammet. Är du ännu ambitiösare låter du andra drabbade företagare registrera sig och kryssa för vilka spam de fått och lägga upp egna - då blir det lite statistik. Kan nog få lite uppmärksamhet om du spelar korten rätt.
Låter ju som en lysande idé om man/jag hade haft tid, jag kan väl inte vara ensam om denna typ av spam.

// Mats
Mats är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat