Visa ett inlägg
Oläst 2007-06-11, 13:05 #6
Decibels avatar
Decibel Decibel är inte uppkopplad
Klarade millennium-buggen

Reg.datum: Aug 2003
Decibel Decibel är inte uppkopplad
Klarade millennium-buggen
Decibels avatar

Reg.datum: Aug 2003
Sen jag såg birgersson på något årsmöte med hawaii-skjorta har jag inte använt kavajen, den är väl 3-4 storlekar för liten nu

Hade en liten diskussion med en klient för några år sedan, han undrade varför vi skulle få deras supportavtal på en kvarts mille när vi kom i halvdana kläder och inget speciellt material med oss. Vi malde på, kunskapen sitter varken i kläderna eller i presentationen, jag hade ett A4 block jag skissade på.
Jag visste redan vad dom gjorde (sålde produkter i butik) och hade ett gäng datorer ihopkopplade, jag skissade upp förbättringsförslag och saker som kunde förenkla och bli mindre kostsam i deras IT-miljö.
Vi skötte deras drift i två år innan dom blev uppköpta av en större kedja som hade egen it-avdelning.

Sitta och gneta på ett förslag eller så i flera dagar och komma dit med färdigt material vet jag inte, kunden får en "mall-känsla" av hela diskussionen att man går efter manus, vissa delar kan man påvisa i förtryckt men jag gillar att lyssna och bygga förslaget unde r tiden.

Bästa jag hört var på ett besök på dåvarande Alfaskop (senare IBM/Infocare) var när chefen sa "" har du med dig grafer och tårt-diagram kastar jag ut dig genom fönstret ""

Ta nu inte mina sätt att sälja på som rena förslag, fundera på det bara om Du kan passa med den stilen, jag gör det, alla gör det inte. Har fungerat på allt från små enmansbolag till rikssträckande kedjor.
Funkar säkerligen mycket bättre o köra kostym/kavaj-stuket för andra.

Den attityd jag kör är lite typisk Norrländsk också, inte helt säkert den fungerar i 08-land
Decibel är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat