Visa ett inlägg
Oläst 2007-06-11, 11:37 #4
Decibels avatar
Decibel Decibel är inte uppkopplad
Klarade millennium-buggen

Reg.datum: Aug 2003
Decibel Decibel är inte uppkopplad
Klarade millennium-buggen
Decibels avatar

Reg.datum: Aug 2003
Jag har fått enormt mycket reaktioner i efterhand på mitt sätt att sälja, eller vara överhuvudtaget.
Jag tittar inte ens på en kavaj, sådana kläder går inte hem. En nice t-shirt och möjligen ta på sig renare brallor, jag försöker inte få saker att låta mer fantastiska än dom, hellre lite mindre så blir kunden överraskad när väl produkten/tjänsten är igång.

De flesta företag väntar sig en portföljnisse med kavaj och bakåtslickat hår och luktar Farenheit. Jag har haft möten med rätt stora företag här i stan och först mötts med lite blandade kommentarer, de flesta har dock kommenterat i efterhand att det var stilen som gjorde det, jag skilde mig från de andra.
Ni WN;are som varit i kontakt med mig på lite tyngre tjänster känner säkert igen stilen

Några ledord jag kör med: Come as you are, inget överspel, ingen glorifiering.
Berätta om tjänsten samtidigt som du ibland känner lite, "du vet vad xxxx är va?", då kan man hela tiden bygga om förklaringen beroende på kunskapsnivån.
Ställ också frågor om deras verksamhet och pilla in den i tjänste/produktpresentationen.

En god bok jag läste, så beskrevs en försäljare som sålde borrar.
"" Du säljer inte bra borrar, du säljer kostnadseffektiva hål ""

Som fotnot, jag får besök av en säljare idag, ska bli intressant att se hur han lägger upp det hela
Decibel är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat