Ämne: IT-mäklare
Visa ett inlägg
Oläst 2007-06-07, 13:27 #12
Storens avatar
Storen Storen är inte uppkopplad
Bara ett inlägg till!
 
Reg.datum: Jun 2004
Inlägg: 1 682
Storen Storen är inte uppkopplad
Bara ett inlägg till!
Storens avatar
 
Reg.datum: Jun 2004
Inlägg: 1 682
Nej, det är inget brett område. Projektdrivning som verktyg är mycket generell.

Skillnaderna ligger vad som skall utvecklas av projektet, annars har du regelbundna avstämningar, kvalitetssäkringar, kommunikation med mera.. Det är dessa övergripande faktorer som skall styras i en standard.
Alltså när du utövar en tjänst, eller säljer en produkt så har du ett antal frågor att ta ställning till. Ofta handlar det om speciella egenskaper som för en produkt kan härledas till dimension, färg eller form, medans tjänsten har kod, design, funktion som speciella egenskaper.
Hur som helst så är det just produktens/tjänstens egenskaper, kommunikation mellan inblandade parter samt förståelse för inblandade parter som skall styras upp för att minska risken för kostsamma fel...

Du nämner specialistområden? Då är man tillbaka på enskilda kompetenser vilket får det hela att bli mycket personberoende. Vad händer då en av dessa faller bort?
En standard fångar upp varje aktivitet oavsett vad aktiviteten i sig mynnar ut i. Sedan ingår även uppföljningar samt dokumenation med mera för att man skall "spara" varje erfarenhet som underlag att ständigt förbättras som projektdeltagare.
Storen är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat