Visa ett inlägg
Oläst 2007-06-06, 21:51 #15
aladinsanos avatar
aladinsano aladinsano är inte uppkopplad
Nykomling

Reg.datum: Jun 2007
aladinsano aladinsano är inte uppkopplad
Nykomling
aladinsanos avatar

Reg.datum: Jun 2007
Citat:
Originally posted by patrikweb@Jun 6 2007, 21:16
Både 1:- /GB eller 0,75:- /GB var dyrt, du behövde ju nästan bara global transit men var ändå rätt höga priser du fått.
En begagnad server lär fungera bra för dig, enda du var behov av var ju mycket disk inte så mycket mer kraft. Fast beror lite på hur du ska skicka skicka datan.
Så du menar att global transit ska vara billigare?
Vilket pris tycker du jag skall vara nöjd med då?

Som det ser ut nu har vi bestämt oss för att inte erbjuda streaming,
utan bara en enkel nedladdning av filmerna eller möjligheten att titta på dom
i någon sorts flashlösning i browsern, men det blir ju precis som en vanlig nedladdning det med. Så inga konstigheter till och börja med iaf.

Våra användare kommer finnas över hela världen, och eftersom jag fått information om att nedladdningen skulle gå långsamt från USA och Japan med en server i Europa så skaffar vi oss nog två till där i respektive land.

Den uppskattnig av trafikmängden som vi gjort och som jag skrev om tidigare gäller, men såklart inte de första 2-4 månaderna, som vi räknar med vara uppstartprocessen.
Det var även därför jag blev intresserad av en rörlig kostnad för den, eftersom det skulle avlasta våra initiala kostader, och om det då skulle bli lite dyrare än en fast kostnad skulle inte göra något speciellt, utan skulle bara ge oss lite mer flexibilitet.

Tanken var då att senare förhandla om ett fast pris senare när vi etablerat oss.
Och det var det som verkade gå med Glennsys, det kanske funkar med alla andra
med, men det var bara de jag fick de uppgifterna från.

Men som sagt, om du/någon annan har idéer eller andra lösningar/priser meddela mig gärna om detta, endera här eller per PM.
aladinsano är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat