Citat:
Originally posted by Alto@Jun 6 2007, 17:30
Varför inte skapa en pedofil databas. Detta är något som funnits sen år tillbaka i USA. För att kortfattat förklara idén så går till så att föräldrar och övriga går in på låt säga pedofildatabasen.se och skriver in sin hemort (alternativ likt blocket och helt klickar på sin stad) Där kommer sen dömda pedofiler listas med deras person detaljer och eventuellt bilder på avskumen. Där kommer också finnas möjlighet av skriva ut info sidor så att föräldrar kan dela ut i skolor och sätta upp runt hemorten med varningar för pedofilen, så att föräldrar kan hålla borta sina barn från dem.
Server och liknande får väl vara utomlands (prq?) för att infon kan bryta mot pul motsv? Har dålig koll men det finns vägar runt lagarna. Sen får väl registerna uppdateras efterhand... Vet inte hur det fungerar att kolla upp dömda personer osv men det ska nog också lösas.
Så länge man låtar pedofiler härja fritt så måste man agera..Sen längst ner på sidan får den väl finnas någon liten text Pedofildatabasen.se uppmanar inte till brott utan sidan finns endast i information syfte för att skydda barnen mot människor som vill våldta dem
Hepp.
|
Det lät... helt sanslöst rubbat - jag känner barn som varit med om detta.. går inte in i detalj på hur jag känner dom men kan säga att dom är väligt nära mig relationsmässigt och jag tycker det där är det absolut korkaste jag läst under hela den här diskussionen
Att ha den sexuella läggningen "pedofil" är i sig inget fel.. Att uttöva det, är fel.. Sjukt.. en sådan person ska ha vård. Och efter avslutad vård så måste en sådan person få chansen att komma ut i samhället igen. Jag känner t.om en pedofil (samma som drabbade de barn jag har relation till) och jag vill inte ens att han ska bli uthängd i media..
Fängelse, vård - få dom att inse att dom inte kan ha sex med barn på något sätt.. nej det går inte bota en pedofil.. men man kan få dom att inse
Och får dom återfall så är det bara att låsa in dom tills Sankte Per kommer och meddelar dom att dom ska en trappa ner, inte en trappa upp
Den metoden, en öppen databas.. är något som bara leder till att pedofiler som helt enkelt fungerar som vanliga människor (efter vård etc) riskerar att lynchas, dödas.. deras familj sätts i riskzonen.. och dom har då inte gjort något
Vad sägs om att du startar om hjärnan och ser över ditt förslag en gång till.. men att du tänker efter den här gången..