Visa ett inlägg
Oläst 2007-06-05, 08:39 #27
xpats avatar
xpat xpat är inte uppkopplad
Mycket flitig postare

Reg.datum: Mar 2004
xpat xpat är inte uppkopplad
Mycket flitig postare
xpats avatar

Reg.datum: Mar 2004
Citat:
Originally posted by Captain Thailand@Jun 5 2007, 03:11
Ps. xpat
Prova läs trådskaparens första inlägg igen. Om du sedan inte fattar kan jag tyvärr inte göra så mycket åt det, utan det får du nog hantera själv. ;-)
Jaha, så du menar att följande text:

Citat:
Säg att jag har en sida där jag säljer däck till volvobilar och skulle helst ha volvodack.se, men den är upptagen. Är det då bäst att köra på adressen dacktillvolvo.se (alltså extraord: till) eller satsa på volvodack.org som är ledig?

Ber om ursäkt om frågan redan ställts och besvarats någonstans på forumet.
Skulle fröklara vad du menar med att .org skulle vara färre extraord än .se eller .com och det skulle också förklara ditt påstående att .org klassas högt av Google.

Jag tror knappast att jag är ensam om att inte förstå vad du menar, efersom det du skriver låter ganska underligt.

Du skriver dessutom "om det vorre så enkelt" när jag, efter en ytterst snabb SEO-koll på varför org-domänen träffar högre än com-domänen i ditt exempel.

Ja, det är så enkelt, vem somm helst med grundläggande kunskaper om SEO ser direkt orsaken till att .org träffar högre i detta fallet. Det inte på något sätt över huvud taget med tld´n att göra.
xpat är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat