Citat:
Originally posted by akkeman@Jun 4 2007, 00:22
Debattklimat och fobier är ett intressant, för att inte säga ett lustigt, fenomen.
Fram tills mitten av 1900-talet var homosexualitet klassat som en sjukdom, men idag är det vissa homosexuella intressegrupper som anklagar människor som inte passar dem för att lida av den psykiska åkomman “homofobi”. På samma sätt är personer som hävdar att det finns problem med islam, eller med vissa av samma religions anhängare, ”islamofober”.
När det då kommer till pedofiler, och denna hemsidans rätt att verka som intressegrupp och lobbying, så ska man vara helt på det klara med; Att om man försvarar det – så försvarar man en framtid där övergrepp mot barn är helt ok och de som är emot är "pedofober" (eller hur den sjuka foben blir!).
|
Nästan rätt men fakta säger tvärt om.
Homosexualitet har varit förbjudet i många länder men det har ändrats under åren så även i Sverige precis som du säger. Det du däremot inte berör är det faktum att det tidigare inte fanns någon åldersgräns för sexuellt umgänge och just sexuellt omgänge med barn var tillåtet. Det var till och med tillåtet i en del länder ända fram till 90-talet.
Trenden är faktiskt, tvärt emot vad du vill påskina, att barns skydd ökat och jag har sagt det förut men jag kan säga det igen, Bodström gjorde en jäkligt viktig sak som justitieminister och det var att ändra sexualbrottslagen så att även Sverige fick en motsvarighet till "statutory rape". Något jag och många andra har efterlyst hur länge som helst. Tidigare skulle rättsväsendet sitta och bedöma om det var våldtäkt eller "bara" sexuellt utnyttjande och jag tror att alla vet hur löjligt låga straffen som utdömdes för sexuellt utnyttjande var.
PS. Det är en jävla skillnad mellan vad vuxna människor gör med varandra på frivillig basis och vad utövandet av pedofili är.