|
Medlem
|
|
Reg.datum: Apr 2007
|
|
Medlem
Reg.datum: Apr 2007
|
Jag är ute efter page rank.
Om jag bygger ett flertal sidor... hur mycke straffar det sig om alla skulle ligga på samma webhotell eller istället ligga på vars ett eget ?
det är ju jobbigt att ha ett web10, ett loopia, ett one, ett crystone konto osv.... 100 olika sidor 100 olika webhotell. Fast det kanske är de optimala ?
eller det räcker man köper nya webhotell fast på samma webhotell så att säga... imed de antagligen kommer hamna på olika servrar (ip-nummer) fast dom kommer ligga närma i ip serier osv.
Det kan ju finnas praktiska exempel i verkliga livet om två stora företagssidor ligger i samma serverpark ska deras sidor då "straffas" (intw få ut all fördel med en kraftig inlänk) för dom länkar till något som kan tankas vara deras eget fast det är två helt skilda företag... som bara råkar ha sidorna hostade inom samma webhotell
Jag förstår ju att varje sida måste ha sin egen domän helst... men sen kommer detta med hosting... ett webhotell brukar knytas till en domän från början som den "tilllhör".
Men när man t.ex köper 100 domäner på Loopia på samma webhotellskonto är det helt optimalt då ? då hamnar antaligen alla dessa sidor på samma ip utåt sett.
eller man ska göra 100 unika loopia webhotell, ett till varje domän. så har man tur hamnar dom på lite olika servrar ?
vad har ni själv för erfarenhet kring detta ?
|