Visa ett inlägg
Oläst 2007-06-03, 13:02 #76
JacobTallberg JacobTallberg är inte uppkopplad
Medlem

Reg.datum: Feb 2007
JacobTallberg JacobTallberg är inte uppkopplad
Medlem

Reg.datum: Feb 2007
Citat:
Originally posted by PRQ@Jun 3 2007, 12:16
Sedan så anser jag ju att vårt uppdrag som ISP är just att förmedla informaton, och inte att agera moralens väktare.
Du har helt rätt i det att er uppgift som ISP är att förmedla information, men gör det verkligen er helt fria från ansvar? Att sidan i sig inte är olagligt, verkar ju så gott som bekräftat, men det finns ju andra aspekter.

Jag kan tycka att TPB fyller en viktig funktion i debatten om skivindustrins och filmbolagens oskäliga priser och regler för användning av deras produkter. TPB blir en form av påtryckningsmedel mot industrin - "om ni inte gör villkoren bättre så kommer vi fortsätta dela musiken olagligt med varandra". Utan tjänster som TPB, kazaa mfl. tror jag inte skivbolagen hade tagit de stegen de ändå har gjort hittills för att underlätta att köpa musik över nätet.

När det gäller denhär sidan, så är det inte skivindustrin som man vill åt, utan barn. Barn som inte har någon som helst möjlighet att försvara sig, som inte ens förstår vad pedofili handlar om. Det är därför jag anser att vi vuxna måste går in och göra något åt saken, inkluderat er på PRQ. Skivbolagen har sina advokater och högt uppsatta politiker, vad har barnen? Uppenbarligen inte er.

Ni har rätt i att sidan inte är olaglig och att ni har rätt att ha kvar sidan på er server. Och? Tvingar det er att göra det? Nej. Ni har gjort ett aktivt val att stödja denna verksamhet. Bara för att man kan sprida information, så måste man inte göra det.

Eller anser ni det vara er moraliska skyldighet?

Edit: Stavfel
JacobTallberg är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat