Visa ett inlägg
Oläst 2007-06-02, 19:01 #80
Isak Isak är inte uppkopplad
Mycket flitig postare

Reg.datum: Nov 2003
Isak Isak är inte uppkopplad
Mycket flitig postare

Reg.datum: Nov 2003
Om man räknar detta forums domänförsäljningsdel som
Citat:
sönderspammat
måste jag säga att man har väldigt låg toleransgrad. I övrigt instämmer jag med Pitbull. Tycker också att mycket avundsamhet lyser igenom i en del inlägg.

Citat:
Röstar med nej, alla försöker tjäna pengar på sina 1000-tals registerade domäner som dom registerade gratis. Känns fel..
De som tycker att IDN domäner är värdelösa har heller inte så mycket koll. Alla domäner som ger typeins har något värde som trafikdrivare. Om jag säljer tex bläckpatroner är det inte orimligt att jag värderar mina besökare till 5-10 kronor styck. En halvtaskig IDN domän som tex billigabläckpatroner.se eller liknande behöver ju i så fall bara ge 2 typeins per månad för att det ska vara ett vettigt köp för mig även om det inte är det för andra. Kort sagt, låt det vara en fri marknad och överlämna åt köparen att bestämma vad värdet av det han köper är.

Att man sen kan göra ett subforum eller kräva att IDN står i titeln kan kanske vara vettigt för att skydda de i mina ögon överkänsliga läsare av denna del av forumet.
Påminner mig dock mest om hur det åtmindstone förr i tiden alltid var gamla tanter som skrev insändare till tidningar och klagade på innehållet i vissa TV program som de ändå av någon anledning alltid envisades med att se. De lyssnade heller aldrig på argumentet att inte titta på programmen de ogillade.
Isak är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat