Visa ett inlägg
Oläst 2007-06-01, 23:37 #53
AnOnYmUs AnOnYmUs är inte uppkopplad
Mycket flitig postare

Reg.datum: Feb 2004
AnOnYmUs AnOnYmUs är inte uppkopplad
Mycket flitig postare

Reg.datum: Feb 2004
Ja det är väl skillnaden mellan dig och mig. Jag jobbar åt andra hållet. Jag köper och säljer domäner och är idespruta. När jag väl ser domäner till försäljning som mestadels består av generiska namn/ord så vet jag i samma ögonblick vilken målgrupp jag kan rikta den till, eller hur jag kan bygga ett projekt runt det namnet och hur mkt det skulle vara värt att lägga ner tid på det.

Men för att göra ett exempel av en domän som togs upp här i tråden.

OM, ja OM, ja har ett projekt runt olika mediciner och vilka bieffekter dessa har m.m, vart man kan få tag på dom nånstans. Kostnad osv.. (ja det finns väl 200 saker man kan skriva om egentligen).

Om då en av undersidorna tar upp värktabletter men som jag inte ens tänkt på att jag faktiskt kunde ha registrerat just "värktabletter.se" för att sedan peka den mot den undersidan finns till salu, är inte det en fördel då? Domänen kanske inte har funnits i 2 år, men varför ska den behöva göra det? Ngn annan kom kanske på det innan mig, om då möjligheten finns att jag kan köpa den, why not?

Den kanske kompletterar mitt koncept? Eller om jag kom på det för 2 månader sedan, och nu har möjligheten att komplettera "varktabletter.se", varför inte?

Det spelar nog ingen roll hur mkt vi än tjatar om det här, men det finns ändå en stor målgrupp som VILL se fortsatt idn-försäljning (ja en större som inte vill se) men bästa lösningen som Thomas själv föreslog kanske är ett subforum eller ngt annat som tydligt markerar att det är IDN-domäner.
AnOnYmUs är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat