Citat:
Ursprungligen postat av 1337pm
Citat:
Ursprungligen postat av DistansData
Du menar alltså att du helt utan egen vinnings skull har "upplyst" okända om att dom borde köpa IDN versionen av sin domän av dig ? *
Väldigt hur mycket jag skulle tro på den teorin i så fall hehe...
|
Nej inte utan egen vinning, men inte till några fantasipriser. I ett fall rörde det sig om överlåtelseavgiften och i ett annat några hundringar upp, mest för att täcka arbetet som las ner.
|
Nej precis, du hade ett uppsåt bakom det och det lär nog bli ännu mer sånt, idioter reggar eller har reggat IDN domäner och försöker sen "mot låg kostnad" kränga domänen till icke IDN domänägaren, dom kunde ha reggat den gratis om inte du hade snott den innan.
Om du inte hade snott den innan så kunde dom ha upptäckt det om ett halvår eller nåt att man kan regga den med åäö och då betalat Loopia eller någon annan det lilla det kostar istället, sen att du tycker att du gör en god gärning genom att regga den och sen kontakta den som borde ha reggat den är lite komiskt
Nu tror inte jag att du tillhör dom som kommer (förhoppningsvis) att köra med den domänscammen men jag är säker på att det kommer andra som ser skumma inkomstmöjligheter i IDN domäner, men förhoppningsvis så blir dom flesta upplysta om reglerna för hur man kan få domänen gratis istället om det blir en tvist, brukar oftast vara ond tro när någon kontaktar en och vill kränga en domän åt en.