Citat:
Originally posted by Mats@Jun 1 2007, 15:38
Varför inte sätta en gräns på att IDN-domänder som läggs ut till försäljning på WN måste vara mer än två år gamla, då sållas ju dom flesta skitdomänerna automatiskt bort eftersom dom inte kommer att förnyas...
-En tanke från mig som aldrig orkar läsa dom långa listorna...
// Mats
|
Faktiskt det mest konstruktiva. Om man anser att det finns ett värde i sin eller sina IDN-domäner så behåller och betalar man för dom i minst 2 år för att starta något projekt, men man kanske aldrig kommer igång med projektet och då kan man sälja av den till någon annan istället efter ett par år.
Bäst är ju att kräva att icke IDN domän måste följa med, den som äger typ boras.se kommer ändå att föra en kamp om att denne är den som har rätten till borås.se.
Så att förbjuda försäljning av IDN skitdomänerna är inte mer än rätt, finns oftast inte och kommer inte att finnas något värde på dom ändå på väldigt många år utan tillhörande icke IDN.
Folk kommer också om det inte finns anledning p.g.a namnet ändå att till slut välja att strunta i att döpa domäner/projekt med åäö i möjligaste mån för att slippa domännappare och slippa regga så jävla många domäner bara för alla domännappare skull.
Att alla som reggade hundratals IDN domäner upptäckte att det inte fanns något värde i skiten blir ledsna ska man bortse från tycker jag, vill dom kränga skiten så kan dom göra det någon annanstans.
Nej jag är inte kompis med någon här inne som en del påpekar om man säger NEJ att man inte vill tillåta IDN domänförsäljning

Jag vill slippa se skiten bara.
EDIT: Nästa stora domännapparscam lär ju bli alla IDN domäner som reggas av idioter som sen försöker kränga dom till den som har domänen utan åäö men borde ha med om det förr hade gått att regga med åäö, och om WN kan stävja det lite så är det inte fel, alla kan göra sitt för att stoppa sånt skit.