Visa ett inlägg
Oläst 2007-05-31, 23:12 #54
Tezs avatar
Tez Tez är inte uppkopplad
Flitig postare

Reg.datum: Feb 2007
Tez Tez är inte uppkopplad
Flitig postare
Tezs avatar

Reg.datum: Feb 2007
Citat:
Ursprungligen postat av Westman
Citat:
Ursprungligen postat av Tez
Sen skulle nog kastrering fungera bättre på pedofiler, de riktigt grova våldtäktsförbrytarna har ju annat som är fel, det är inte bara en sexuell läggning det handlar om.
Jag hoppas ändå att du menar våldtäktsmän och inte pedofiler (avd. petnoga). Ska man kastrera någon för deras sexuella läggning så finns det många som tycker att homosexuella nog skulle passa bra in där. Jag delar inte den meningen men den finns och det är en icke försumbar del av jordens befolkning som tycker så - är det då rätt?

Har man inte begått ett brott förtjänar man inget straff, sen tycker inte jag att "vanliga" våldtäktsmän är ett dugg bättre än "ovanliga" - kastrera hela bunten för offren lider oavsett ålder.
Självklart menar jag inte att man ska kastrera oskyldiga människor, oavsett vilka läggningar eller tankar de har. Min poäng var att effekten av kastreringen skulle troligtvis bli större på pedofiler än våldtäktsmän eftersom våldtäkt handlar om en helt annan sak - våldet och makten i sig. Finns många som våldtas med flaskor, knivar, järnrör eller andra saker, så att potensen försvinner hindrar inte våldtäkten.

Och det är också det jag menar med "vanliga" och andra. Naturligtvis är allting väldigt otrevligt, men att systematiskt smyga i buskar på natten, vara maskerad och överfalla okända kvinnor och ha sönder underlivet på dem med ett tillhygge tycker jag skiljer sig från att ha utnyttjat någon som däckat sexuellt på en fest. Alltså - själva motivet och felet i huvudet på våldtäktsmannen skiljer sig.

Därmed inte sagt att jag tycker att det är ok!!!! Därmed ej heller sagt att det är min åsikt att
alla som har sexuella avvikelser ska kastreras! Det var verkligen inte det jag menade.
Tez är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat