Medlem
|
|
Reg.datum: Jul 2005
|
|
Medlem
Reg.datum: Jul 2005
|
Maccke -
Jag har nu läst igenom Eastpoint AB, Getupdated AB, Crystone AB, DK Network AB och Azalea WebDesign AB och några andra närstående bolag till ägarna och anhöriga till Eastpoint AB årsredovisningar, bokslut, delårsrapporter, m.m.
Och vidare konstaterat att det i princip dagligen diskuteras på andra Ekonomi forum om Eastpoint aktiekurs, bokslut, rapporter, ägarnas intress i bolagen m.m. där du eller någon/några andra från Eastpoint är inne och diskuterar/försvarar.
Jag har min åskit och uppfattning klar om Eastpoint AB m.m. detta ämnar jag inte redovisa här p.g.a av detta ar inte ett Ekonomi Forum. Du och jag har totalt olika uppfattningar om Eastpoint och deras ekonomi och därmed lämnar jag denna diskution.
Dennish -
Uttrycket "99 Luftballons" skapades i mitten av 80-talet i samband med Fermenta AB och ägaren, Refaat El Sayed uppgång och fall.
Han och några vänner hade full kontroll av företagets aktier, Fermenta kom hela tiden med nya fantasktiska rapporter om uppköp, sammanslagningar och otroliga vinst prognoser. m.m.
Aktien ökade med flera 100 % per år. Men alltihopa var bara luft... och när luft gick ur ballongen föll ballongen/aktien till några öre. Några av Refaat El Sayeds vänner vart rika som troll, men småspararna förlorade allt.
// Lennart
|