Visa ett inlägg
Oläst 2007-05-31, 05:15 #33
Thors avatar
Thor Thor är inte uppkopplad
Mycket flitig postare
 
Reg.datum: May 2006
Inlägg: 547
Thor Thor är inte uppkopplad
Mycket flitig postare
Thors avatar
 
Reg.datum: May 2006
Inlägg: 547
Citat:
Citat:
MEN jag vill slå de vuxna som gör verklighet av sina fantasier, och dessutom vågar hävda att det inte skulle vara skadligt för en 7-årings framtida sexualitet eller kanske hela liv att bli "tillfredsställd" av en vuxen man (Eller kvinna).
Det finns så många som skulle vilja slå så det skulle bli alldeles för dyrt. Själv så förespråkar jag kastrering av våldtäkts-män/kvinnor. Snabbt, enkelt och synnerligen effektivt.
Hur kasterar man en kvinna? Jag menar på en man opererarar man bort testiklarna eller medicinerar (medicinsk kastrering) för att ta bort sexlusten. Vad tar man bort på en kvinna för att ta bort sexlusten?

Sen när det gäller yttrandefrihet och hets mot folkgrupp så finns det en intressant situation, om man nu vill leka djävulens advokat...
Citat:
Enligt svensk rätt, är hets mot folkgrupp att uppsåtligen, och utan att det finns någon objektiv ansvarsfrihetsgrund i det enskilda fallet *i uttalande eller i annat meddelande som sprids, hota eller uttrycka missaktning för folkgrupp eller annan sådan grupp av personer med anspelning på ras, hudfärg, nationellt ursprung, etniskt ursprung, trosbekännelse, eller sexuell läggning.
Varken kön eller ålder nämns så det är inte olagligt att hetsa mot män (ROKS har nämnts i tråden) eller barn (som nån annan nämnde). Däremot så är det inte tillåtet att "hota eller uttrycka missaktning för [...]grupp av personer med anspelning på [...] sexuell läggning". Alltså skulle man kunna påstå och argumentera för att det inte är tillåtet att hetsa mot pedofiler. Det förutsätter visserligen att pedofili klassas som "sexuell läggning". Jag har inte läst förarbetena till lagen mot hets av folkgrupp så jag kan inte säkert uttala mig i den frågan.

Men innan ni hoppar över hälften av det jag skrivit och istället lynchar mig, så vill jag hålla med de flesta ovan att sidan i sig är förkastlig.

*EDIT*
Stavning...
Thor är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat