Citat:
Originally posted by Davve@May 30 2007, 14:01
Ibland går den där konsumentköplagen till övrdrift, alla kunder tror att vad som än händer så har de rätt att få pengarna tillbaka verkar det som. Ska tillverkare och säljare jobba gratis för att kunden inte läser och tar till sig fakta, så som du beskriver?
Jag använde en liknande trottoarpratare tidigare och den blåste alltid ner, jag har t.o.m fäst den med kjedja, men inte ens det hjälpte. Inte fan krävde jag pengarna tillbaka.
|
Jag håller med dig om att konsumentköplagen är orealistisk och att många kunder missbrukar den. Men jag skulle gissa på att det är frågan om en b2b-affär här. Inte så många privatpersoner som köper reklamskyltar

.
Megashop - Du skriver att den inte tål vind och den har blåst omkull. Det är ganska uppenbart att du inte har något ansvar här. Tyvärr så är det inte så din kund ser det. Om du väljer att acceptera reklamationen beror alltså helt och hållet på hur stor skada du tror att en grinig och oresonlig kund kan orsaka ditt företag.