Visa ett inlägg
Oläst 2007-05-29, 11:33 #23
Macckes avatar
Maccke Maccke är inte uppkopplad
VIP

Reg.datum: Nov 2004
Maccke Maccke är inte uppkopplad
VIP
Macckes avatar

Reg.datum: Nov 2004
Citat:
Det vore väldigt omständigt, tidskrävande och en rad andra nackdelar att få en majoritet av aktieägarna att lägga upp egna pengar.
I stora företag typ Eriksson och Volvo är det ett problem, men oftast har små företag som Eastpoint AB och motsvarande, endast 3-4 stora aktieägare som har en klar majoritet av aktierna, ungefär 60-70 % och dom träffas ganska ofta, dagligen.

Svar: Oavsett hur du tänker så är en nyemission bäst i vårt fall. Strunt samma om det finns 3-4 stora aktieägare, det finns 1000 tals små också!

Citat:
Det finns väl alltid dem som vill sälja aktier. Kanske för att finansiera ett nytt bilköp
Arbeta flera år med att bygga upp ett fortag, for att sedan sälja det for att finansiera ett nytt bilköp......(ett skämt ??)

Svar: Det är väl upp till var och en vad dem vill göra? Tråkigt att inte kunna använda lite av pengarna man tjänat, vara tvingad att vänta 3-4 år.

Citat:
Eastpoint gör en omvänd splitt i samband med att man hoppar av NGM och kliver in på den lite större nordiska handelsplatsen First North. Detta kommer innebära att aktien står i 25 kr/st, istället för 25 öre och ger förhoppningsvis en högre omsättning och större intresse för aktien.
Detta är mycket bra, det skapar förtroende, intresse och stabilitet i aktien.

Citat:
Anledningen att jag jämförde med Ericsson, Tradedoubler och Stockholmsbörsen var enbart för att folk känner igen dessa aktier och för att dem skulle kunna se att den genomsnittliga "svensson-aktien" inte gått upp mer än c:a 10 % under året som gått.

Nja, jag tror inte att det "Svenssons" som kommer att handla med era aktie, dom handlar oftast enbart med dom säkra och stabila aktierna. Ni är nog en högrisk aktie och Ni bör jämföras Er med andra högrisk aktier som går upp och ner med 50 - 200 %

Svar: Helt klart, vi är en tillväxtaktie. Det är en kraftigt blandad skara av investerare. Har aldrig sagt att huvudsakligen Svenssons kommer handla denna aktie, jag försökte bara jämföra den med en aktie som är bekant för Svenssons.

Citat:
Att mindre tillväxtföretag överhuvudtaget noteras är ju framför allt för att få valuta i sina aktier för att kunna förvärva bolag och växa vidare. Annars kunde man ju lika gärna struntat i att bli ett publikt bolag. Det trodde jag du visste Lennart?
Det är jag fullt medveten om och jag har inte på något sätt ifråga satt det, utan håller fullt och fast med dig om detta. Men det gäller bara att inte få växtvärk.

// Lennart
Maccke är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat