Visa ett inlägg
Oläst 2007-05-26, 22:11 #35
Internet Swedens avatar
Internet Sweden Internet Sweden är inte uppkopplad
Klarade millennium-buggen

Reg.datum: Apr 2005
Internet Sweden Internet Sweden är inte uppkopplad
Klarade millennium-buggen
Internet Swedens avatar

Reg.datum: Apr 2005
Så där långt behövde inte jag gå för att få felmeddelande, jag prövade redan för en dryg vecka sedan att söka på en domän hos dem och fick en liknande ruta:

Jag förundras över JS och den "makt" han verkar ha över IDG som publicerar allt möjligt trams han kommer med:
Aleborg anmäler konkurrenterna

För mig får JS gärna se sig själv som en moralens och de rättfärdigas riddare, frågan är väl snarare hur många som går på det.

Förbaskat märkligt också med Registrars.se - ombudsföreningen för .se-ombud:
Där ombuden ska bli medlemmar för att:

Föreningens ändamål är bl a att:
• Verka för att upprätthålla en hederlig och yrkesskicklig ombudskår.
• Verka för att medlemmar tillvaratar kundernas intressen och utövar uppdragen under
iakttagande av etik och god ombudssed.
• Tillvarata ombudskårens allmänna yrkesintressen.
• Främja medlemmarnas fortbildning i frågor som avser domännamn.
• Värna om ett kollegialt förhållande mellan medlemmarna.
• Verka för branschgemensamma kontakter och ett gott samarbete mellan ombuden och
NIC-SE Network Information Centre Sweden AB (Nic-Se), Stiftelsen för
Internetinfrastruktur (II-Stiftelsen) samt myndigheter.
stadgar

, men över en dag ändras att JS sitter i registrars.se´s styrelse som representant för Loopia till att representera Aleborg i styrelsen helt plötsligt..sista mötesprotokollet registrars.se - så det är alltså personerna - inte ombuden som är medlemmar i registrars..(Jag har letat på siten, men jag kan inte hitta vilka ombud som är medlemmar, bara vilka som sitter i styrelsen..eller är det samma sak ?)

Men JS värnar genom registrars.se men anmäler kollegorna i branschen med Aleborg - är det någon mer än jag som tycker att det rimmar illa ?
Internet Sweden är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat