Supermoderator
|
|
Reg.datum: Jan 2003
|
|
Supermoderator
Reg.datum: Jan 2003
|
Samtidigt får man se till affärsnyttan med beenz & inte som privatperson se det som "en kul ide".
Vet du hur mycket kapital beenz gjorde av med?
Inte jag heller... men om man kollar runt lite snabbt på google etc så kan du lätt se att dem raisade kapital på cirka 500 miljoner SEK vid ett tillfälle. Värt att lägga på en kul ide som dessutom blåste många bolag tack vare deras pissiga system där vem som helst kunde bygga enkla script som just som mellow säger, surfade runt och tjänade gratis beenz som man i sin tur löste in i de ansluta företagen mot produkter. Ett typiskt dotcom-bolag skulle jag säga där ingen riktigt tänkte efter VARFÖR man skulle ha denna "gemensamma valuta", vilket det inte var. Jag anser att man ska skilja på valuta och alternativ betalningslösning.
Beenz har dessutom blivit kallat ett av de många "High-profile failures" genom åren av riskkapitalistbolag i usa.
Däremot är jag för bl a PayPal som har gjort ett mycket bra jobb sedan starten och som dessutom har en mycket realistisk affärside i förhållande till en låtsasvaluta som dessutom kallas för bönorz.
Min åsikt står fast... beenz är skit, och nej, det går inte att argumentera för denna "valuta" på något sätt :P
Mvh, Tobias