Citat:
Originally posted by robertsson@May 22 2007, 19:45
Alla dessa trådar där folk klara på affiliate ersättning är riktigt patetiska.
Folk ser affiliate ersättningar som en RÄTTIGHET, inte en möjlighet.
Bara klagar, klagar och klagar. Om ni får så dålig ersättning - SÄLJ SJÄLVA!
Det du tjänar på affiliate program är det som annonsörerna värderar din sajt till. Idag klickar ca 1 promille av besökarna på en annons. Oftast är det sedan bara nån liten procent som köper grejjer. Alltså krävs det 10.000 tals besökare för att få ihop ett avslut som värderas till kanske 1kr, kanske 10 kr eller kanske 100 kr.
Då kan man inte tro att man kommer bli miljonär med ett 1000-tal besökare per dag.
Affiliatemarknadsföring är inte VÄLGÖRENHET, det är värdering av reklamplats. Tjänar du inte mer, är din sajt inte värd mer. Acceptera det istället för att klaga.
|
Jag förstår inte alls ditt skäll. Vi(vissa av oss) är professionella designers/webmasters/utvecklare om lever på detta. Självklart ska vi oroa oss och bry oss om hur intäkterna ser ut. Vi är inte punkare som jobbar ideellt, tvärtom.
Jag skulle inte valt ordet "klaga" utan utvärdera eller resonemang runt intäkterna och förhoppningsvis är jag inte patetisk bara för att jag vill tjäna pengar.
p.s. Det är inte ett 1000 tal besökare utan runt 250.000 unika besökare per dag.