Visa ett inlägg
Oläst 2007-05-22, 17:52 #14
mindgems avatar
mindgem mindgem är inte uppkopplad
Medlem

Reg.datum: May 2005
mindgem mindgem är inte uppkopplad
Medlem
mindgems avatar

Reg.datum: May 2005
Citat:
Ursprungligen postat av FredrikMH
Citat:
Originally posted by -design.se@May 22 2007, 10:59
Citat:
Ursprungligen postat av mindgem
d) Jag misstänkte det, i februari 2001 fick jag 15000kr om dagen. Andra bullar än gårdagens $87.
15000 kr om dagen? Läser jag rätt?

Jo det stämmer nog (även om jag var skeptisk till det då), bilderna i tråden stämmer inte mot då.
http://www.webmasternetwork.se/f9t9401hl-st0.html

Mindgem, här några tips:

- Placera adsense bland ditt innehåll och inte till höger om innehållet, då detta filtreras bort av erfarna surfare.
- Använd samma länkfärg på annonserna som du gör på vanliga länkar. På samma sätt använd samma textfärg.
- Fyll på med innehåll (beskrivning, hjälp, tips och allt du kan tänka dig) på sidor som saknar text eller har väldigt lite text.

Jag tror inte du kan förvänta dig att återfå dina golden days vilket var enorma summor och helt ormiliga i mitt förstånd i jämförelse med besökarantalet. Galet bra var det i alla fall
Jo, det var bra kronor i början av AdSense, men jag tror det var trategi att få oss bekväma först och sen gradvis knipa åt pengapungen. Google Inc kan de...

Jag har testat med att ha annonserna i samma färg som mitt innehåll, ibland så bra att det är svårt att se vad som är vad för en ovan men det har inte visat sig öka antal klick när jag har analyserat det hela.

Däremot läste jag en intressant artikel som sa precis det motsatta, att ha en sida som hade lite innehåll och bäst av allt ett tråkigt innehåll, där på ha annonser med extrema färger, chockrosa och gräddeskärt, för då vill användaren snabbt klicka sig bort från webbplatsen.
Men jag vill ju klart påstå att jag har bra innehåll, sen vill man ju inte reta upp AdSense folket ifall de skulle anse det strida mot gällande regler.

Vad jag har fått ut av alla bra råd är nog att fylla upp mina sidor med mer textinnehåll, babbla på så det finns lite bättre sökord för annonserna + pre sell snack. Tills vidare...
mindgem är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat