Klarade millennium-buggen
|
|
Reg.datum: Mar 2004
|
|
Klarade millennium-buggen
Reg.datum: Mar 2004
|
PSA = Public service announcment = gratisannonser google visar när de inte hittar nåt relevant att visa. Du kan ställa in så att du istället visar en egen banner där.
Okey, jag har heller aldrig fått \"td\" att funka så bra, de andra leverantörerna är betydligt mera på hugget med bättre vilkor, zanox och cj. Det är ju fortfarande sales som gäller däremot.
Presell är a och o i affiliatemarketing. Med adsense skickar du bara iväg besökaren och glömmer den saken, men skall du sälja något så väger det tungt om webbmastern besökaren kommer från har rekommenderat produkten. Eller iaf talat väl om den. Jag skulle gissa på att ditt problem med adsense delvis hänger ihop med detta, i min värld är graffitikids oborstade slynglar som inte har några pengar och inte heller köper något online. Sånt där kan google se nuförtiden och då får du mindre betalt.
Du kan ju testa med lite andra annonsformer, text-link-ads.com (sälja textlänkar - det går att få ut rätt hyggliga stålar om du har mkt trafik och bra pagerank) eller adbrite.com (som adsense, fast folk köper din reklamplats specifikt) kanske fungerar bättre för just din sida (som är lite speciell).
|