Visa ett inlägg
Oläst 2007-05-20, 07:30 #19
Captain Thailands avatar
Captain Thailand Captain Thailand är inte uppkopplad
Supermoderator

Reg.datum: Mar 2007
Captain Thailand Captain Thailand är inte uppkopplad
Supermoderator
Captain Thailands avatar

Reg.datum: Mar 2007
Hej,

Självklart är designen/grafiska formen en del av en sajts framgång, annars hade många på setta forum varit arbetslösa ;-). Jag har aldrig påstått att sajter som ser ut som "kom-och-hjälp-mig" kommer att attrahera folk. Vad jag däremot är övertygad om är att funktionalitet och användarvänlighet är överordnat en perfekt stilmässighet, om uttrycket tillåts.

Svenska resebranchen är kanske (jag gissar) ett exempel.

Fritidsresor hade fram tills för bara någon vecka sedan (i mitt tycke) ganska grafiskt ful sajt. Den är nu visserligen betydligt "smakfullare" (i mitt tycke), men den behåller sin enkelhet.

Ving satsade nyligen på stora (hela förstasidan) interaktiva flashillustrationer som var ögongodis (i mitt tycke), men som jag gissar att många tycker är lite jobbiga när de söker resor. Personligen vill jag främst se priser när jag söker flyg och hotell, inte en massa flashiga filmer. Nu har dock ving.se ändrat tillbaka till en lite enklare look. Kanse var det en tillfällig kampanj, men det är fenomenet jag menar

Nu har i varje fall jag "analyserat" detta nog. Söndag idag och dags att vara lite social. God helg!
Captain Thailand är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat