Klarade millennium-buggen
|
|
Reg.datum: Dec 2003
|
|
Klarade millennium-buggen
Reg.datum: Dec 2003
|
Men då kommer frågan vad är "överdesign" och "icke-design"??
Om man menar med "överdesign" en modern i tiden design på en sida, så är mitt svar att det bidrar starkt till en sidans framgång om inte sidan konkurrenter i övrigt är bättre på innehåll eller funktionalitet.
De flesta säger "jag köper inte detta för att sidan är snygg", men låt oss vända på det - i stället säger vi så som det är; många vågar inte betala med kort och köpa något på en sida som ser ut att vara gjord av en amatör i Word för många år sedan. Eller hur? Om en sida ser "gammal" ut så ifrågesätter vi det ofast om vi skall köpa något där. Och oftast är det inte för att vi inte vet något om företaget, utan för att designen ser "b"-aktig ut och vi tycker det är misstänksamt. De mer erfarna på nätet läser på om företaget, frågar på olika forum mm, men det finns säkert en stor del surfande svenskar, som litar inte på sidan för utseendets skull och går till en annan sida, med samma varor/tjänster. Jag tror de flesta reagerar så i första hand, eller?? - I så fall tittar vi på designen!
|