Visa ett inlägg
Oläst 2007-05-16, 22:54 #7
totoos avatar
totoo totoo är inte uppkopplad
Mycket flitig postare

Reg.datum: Nov 2006
totoo totoo är inte uppkopplad
Mycket flitig postare
totoos avatar

Reg.datum: Nov 2006
Tack tack, alltid skoj med kommentarer, även om de leder till en del modifikationer...

Jag tyckte att det var mer pedagogiskt att skriva "en_hund" istället för "hund" för den som aldrig har sett programmering förut. Jag ville förtydliga att detta faktiskt är en hund, inte två hundar eller något annat abstrakt.

Om det ÄR mer pedagogiskt vet jag dock inte.

Nä, det är inte så smart att döpa elementen till namn - vilket jag också beskrev. Jag skulle kanske leta fram ett bättre exempel. Men nog är det smart att sätta innehåll som elementnamn ibland.

Du uppfattade min attityd helt rätt angående encodningen... Man ska ta allt ett steg i taget och enligt mig behöver man inte förstå det där från början. Dock borde jag kanske beskriva ytterligare att man BÖR fördjupa sig i det senare, men att lära ut teckenkodning i samband med detta är på tok för mycket.

Jag hade kodat XML i flera år innan jag rörde den där inledningstaggen överhuvudtaget, och jag tänkte uppmuntra till att göra samma sak. Sådana där saker kan lätt skrämma nybörjare.

CDATA får nog komma i en uppföljningsartikel tror jag. Det känns även som att denna artikel börjar bli redo att delas upp i två... Vad tror ni, är den för lång? Finns det smarta sätt att dela upp den på kanske?
totoo är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat