Visa ett inlägg
Oläst 2007-05-16, 19:10 #94
Tezs avatar
Tez Tez är inte uppkopplad
Flitig postare
 
Reg.datum: Feb 2007
Inlägg: 436
Tez Tez är inte uppkopplad
Flitig postare
Tezs avatar
 
Reg.datum: Feb 2007
Inlägg: 436
Så till mitt egentliga ärende, en fråga till Affiliator som jag ställer här eftersom fler kanske kan ha nytta av svaret.

Hur gör man som annonsör för att "o-godkänna" en ersättning? Dvs någon form av falskbeställning. Det har ibland gällt mindre summor typ 15kr och det har vi inte brytt oss om eftersom vi ändå har tänkt höja vår ersättningsnivå så snart vi fått tummen ur att fixa fräschare annonser. Men när det ligger på över 100kr och så, så vill vi gärna sätta stopp. Om inte annat för att stävja eventuellt missbruk.

Stora beställningar mot faktura skickar vi numer bara mot postförskott. Och dessa hämtas givetvis då inte ut eftersom det aldrig var beställarens avsikt att betala in the first place. (20-åringar som beställer 5 st leatherman för tusentals kr och liknande) Vi kan ju inte veta säkert att det är oseriöst förrän varorna kommer i retur, och då har ju redan affiliatesen fått sin utbetalning eftersom paketet ligger kvar på posten 1 månad eller nåt.

Ser att det finns en funktion för att "ta bort" ersättning, är det den som ska användas? Och NÄR isåfall? Kan man "pausa" ersättningar för misstänkta falskbeställningar på nåt sätt tills man vet?
Tez är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat