Visa ett inlägg
Oläst 2004-06-02, 13:43 #2
Roberts avatar
Robert Robert är inte uppkopplad
Klarade millennium-buggen

Reg.datum: Jan 2004
Robert Robert är inte uppkopplad
Klarade millennium-buggen
Roberts avatar

Reg.datum: Jan 2004
Citat:
Originally posted by ric@Jun 2 2004, 12:52
Ni som använder en tjänst där besökarna fyller i en väns e-postadress och klickar på en knapp som sedan skickar ett tips om sidan till vännens mail, har detta gett några positiva resultat?

Sitter och funderar på om jag ska erbjuda en sådan tjänst eller om det kommer att ge mig mer trubbel än ett positiv marknadsföringsresultat. Risken finns att någon/några fyller i andras e-postadresser som de inte känner, spammar dem eller jävlas med kompisar. Vilket kan resultera till badwill för min sida och kanske en hel del arga mail i min brevlåda.

Någon som har några sådana erfarenheter om "tipsa en vän"-tjänst?

Är det värt att ha en sådan tjänst för att marknadsföra sig kontra risken för att några utnyttjar tjänsten negativt?
Det som illvilliga personer främst vill är att utnyttja din mailfunktion för att sända sina egna meddelanden. Om du gör så att du bara tar emot email adresser via ditt formulär så blir det antagligen inget "kul" att fippla med för dessa personer i annat fall än där man vill spamma någon annan oavsett med vilket meddelande som skickas.

Om du tar och lagrar på dig emailadresserna som det ska skickas till så kan du kolla så att 1 person aldrig får mer än 1 mail till sin adress... och då är det ju inte spam utan en rekomendation från "en vän". Sen kan du koda lite statistik där du länkar ihop nyregistrerade människors emailadresser med de som blev tipsade för att mäta resultat (om samma mailadress används då vill säga). Kanske inte säger sååå mycket men dock en användbar funktion som inte tar för mycket tid att slänga ihop.

Själv anser jag att det tar lite tid att koda, tar inte upp mycket plats på en site och om den inte används; tough luck men om den används så är det en bonus.

Underskatta aldrig Word of mouth som marknadsföringskanal! =)
Robert är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat