Visa ett inlägg
Oläst 2007-05-15, 21:31 #10
Per Per är inte uppkopplad
Supermoderator

Reg.datum: Apr 2003
Per Per är inte uppkopplad
Supermoderator

Reg.datum: Apr 2003
Citat:
Ursprungligen postat av Spindel
Citat:
Ursprungligen postat av Per
(Ang. Al Gore, så ser jag inte på vilket sätt hans dubbelmoral har betydelse för saken. Och att dra några slutsatser av den procentuella mängden koldioxid är ju också lite knepigt. Någon som vill dricka lite dioxin?)
Såklart det har betydelse hur Al Gore lever? Förespråkar man att folk ska leva på ett visst sätt för att undvika domedagen borde man väl rimligtvis leva upp till det själv?
Och den procentuella mängden koldioxid är ju faktiskt intressant då det enbart talas om hur våra koldioxidutsläpp påverkar hela klimatet på jorden.
Jag ser inte Al Gores leverne som något som har betydelse för saken. Det finns massor av människor som inte lever som de lär, och det påverkar ju inte huruvida det de säger är sant eller inte. Måhända får just Al Gore trovärdighetsproblem, men det är ju inte han som forskar.

På vilket sätt är den procentuella mängden intressant? För att förtydliga min analogi: om du dricker mycket lite av ett mycket starkt gift råkar du illa ut. Det är alltså inte med nödvändighet mängden som är avgörande.