Visa ett inlägg
Oläst 2007-05-15, 20:06 #2
jahaa jahaa är inte uppkopplad
Medlem

Reg.datum: Jun 2004
jahaa jahaa är inte uppkopplad
Medlem

Reg.datum: Jun 2004
Ärligt talat blir jag bara mer och mer irriterad på detta. Media gör en helt otroligt överdrift av allt, många många blir helt allvarligt OROLIGA(!!) av detta.
Dessutom har SVT, som man trodde skulle vara någorlunda tillbakna dragna, börjat sända en serie som verkar handla om inget annat än spekulationer och att göra folk nojjiga.

Jag kommer inte bli orolig (dock fascinerad) ifall en komet misstänks kollidera med jorden om 100år och jag kommer verkligen inte vara orolig över att temperaturen har nått en höjdpunkt el dyl. Sedan rubriker som står under "Klimathotets" flagga, ex. "Blaha har inte varit så här varmt på xxx år"

Hur mycket utsläpp fanns för xxx år sedan?

Sedan all reklam som går under denna klimatboom, herregud. Blir irriterad bara jag tänker på det. Man kan ju bara gratta miljönissarna som lyckats bra med att skapa denna hysteri. Nu är alldeles för många, med alldeles för lite kunskap, alldeles för nojiga över detta.
Och att SVT.se publicerar saker så som att man ska börja äta klimatvänligt (koldioxidbanta)....................arghh.

Tror denna fråga fortfarande är obesvarad när ingen av oss fortfarande andas. Och ifall detta stämmer så kommer antagligen de allvarliga effekterna synas förns om ca (pressens "forskningsrapporters" spekulationer * 10).

Så satsa på "kilmatvänliga" produkter! Kommer hålla i sig länge.

// mycket trött på klimathysterin
jahaa är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat