|
Mycket flitig postare
|
|
Reg.datum: Jan 2004
|
|
Mycket flitig postare
Reg.datum: Jan 2004
|
Får ärligt säga att jag är nöjd med utgången, eller iallafall vinnarlåten som jag tyckte var bra. Lite besviken på finlands placering dock eftersom det var en riktigt bra låt, men det ÄR svårt för värdnationer att få bra placeringar på hemmaplan.
Ved det gäller sveriges låt så är det inte min typ av musik, men som någon sa tidigare var den väldigt tam jämfört med den svenska uttagningen vilket var lite oväntat. Om man ser till tidigare tävlingar så är det ingen låt som jag kan påminna mig med liknande musikstil som fått bra placeringar och jag tror att den typen av musik har väldigt begränsad publik i öst/medelhavet baserat på att man sällan hör den typen av musik från dom områdena.
Istället för att prata bojkott och skälla på allt och alla kanske vi ska ta huvudet ur sandlådan och fatta att vi måste få fram musik som passar internationellt, inte bara vår lilla plutt dela av världen (västeropa). Schlager är inte vad det har varit och vi kan antingen anpassa oss eller följa med England/Irland/tyskland/frankrike med flera in i mörkret...
|