Visa ett inlägg
Oläst 2004-05-31, 13:04 #30
nicclas nicclas är inte uppkopplad
Flitig postare

Reg.datum: May 2003
nicclas nicclas är inte uppkopplad
Flitig postare

Reg.datum: May 2003
Jag tycker det ser bra ut. Jämför man med vad Levonline tar för sina dedikerade servrar så ser priset "konkurrenskraftigt" ut. Det som gör att jag inte skulle välja er är:

1) Avtalstiden på 3 år är för lång för mig. Vad som händer med mina webbsidor om två år är redan det lite osäkert. Jag hade idag inte bundit mig för mer än ett år. (Jag inser dock att det är enklare att ge ett lågt startpris om avtalet löper över tre år, och att det eventuellt beror på leasing-företaget).

2) Jag har svårt att se vilken support jag får. Jämför jag med Levonline så vet jag att jag får tag i någon hos dem på vardagar/dagtid. Hur det ser ut hos er vet jag inte. Har ni "kontor" nära där servrarna står? Hur snabbt kan jag få "min" server omstartad om det skulle behövas? Kostar det extra att få servern omstartad?

Jag tror att en "rapid-reboot" switch är en bra lösning som många är beredda att betala lite extra för, om det nu är så att ni inte har ert kontor nära servrarna. I övrigt vet jag vilken kvalitet som Levonline har på sin internetlina; det enda som brukar stoppa dem är DDoS-attacker mot deras "delade servrer".

Punkt 1 är en "show-stopper" för mig, men punkt 2 handlar nog bara om att beskriva lite tydligare vad ni erbjuder.
nicclas är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat