Citat:
Originally posted by Gustav@May 10 2007, 03:50
Tack för tipset. Vet du hur många kb/s man kan överföra till mozy.com om man kör deras unlimited-lösning? Jag sitter på en 100mbit lina och har ca 60gb systemdisk att överföra. Så länge inte de har någon flaskhals så skulle det gå ganska fort att tanka upp hela disken.
Det som irriterar mig mest efter min hårddiskkrasch är att jag förlorat alla mina mail i thunderbird, alla mina bokmärken i firefox, alla min plugins och cookies till webbläsaren, en massa word-dokument osv. Alla mina inställningar som jag gjort i windows är borta, mm, mm. Jag skulle alltså vilja göra en exakt spegling av hela min hårddisk en gång i veckan. Sedan måste det naturligtvis vara lätt att läsa på mitt gamla system på en ny och tom dator.
Jag ska titta närmare på både acronis.com och mozy.com. En kombination av de båda kanske skulle funka. Där jag först gör en spegling med acronis som jag sedan överför till mozy. Sen tror jag att jag ska gå ifrån min bärbara dator och istället köpa en stationär med raid.
|
Jag kör Mozy, och kan inget annat än att starkt rekommendera det! Jag kan maxa min lina (vilket inte är så mycket, 100kb/s). Det kostar dig dock inte mer än 45kr för en test-månad, så varför inte prova och se! Meddela gärna sen hur snabbt man egentligen fick ladda upp till Mozy.