I mitt fall är det inte så mycket raggande faktiskt, utan det har rullat på av sig själv för det mesta, trots att jag inte ens har en svensk sida uppe än

Det är frågan om vad du kan och hur väl kunderna du får lovordar ditt arbete till andra. Gör du ett bra jobb så sprider det sig.
Min erfarenhet av programmerare är att dom oftast har det lite kämpigare i början, men sedan har hur mycket jobb som helst när dom väl visat sig pålitliga och kompetenta. Tyvärr är det allt för vanligt att enskilda programmerare tar åt sig arbete och sen försvinner innan projektet är klart, vilket har lett till viss skepsis att anlita en enskild för programmering. Därför skulle jag föreslå att du samarbetar med till exempel en webbdesign firma eller liknande med gott rykte för att få upp anseende och bygga upp en kundbas från vilket du borde få ytterligare arbete. I kombination ökar även möjligheterna till jobb då det är ganska vanligt att dom som behöver ny hemsida också vill ha lite programmering och tvärtom.
Om du har möjlighet skulle jag även rekommendera att du har detta som komplement till ett fast jobb så att du har en trygghet att stå på tills du känner att du har möjlighet att leva på din verksamhet.
Lycka till med din dröm!