Visa ett inlägg
Oläst 2007-05-10, 07:37 #14
berneboy berneboy är inte uppkopplad
Medlem
 
Reg.datum: Oct 2005
Inlägg: 208
berneboy berneboy är inte uppkopplad
Medlem
 
Reg.datum: Oct 2005
Inlägg: 208
Hur stor andel som klickar på annonserna beror i stor utsträckning på om annonserna placeras ovanför eller till höger om träfflistan. Ligger man högst upp så når man ut väldigt bra.

Grundfrågan om man ska välja optmiering eller adwords, har egentligen inget svar som är rätt för alla. I vissa branscher är konkurrensen på adwords så tuff att det är svårt att hitta en bra ROI, så även i dne organiska listan. Dessutom är en av de stora framgångsfaktorerna med adwords, hur bra man lyckas optimera sin kampanj. En väl optimerad kampanj (relevanta, klickattraherande och konverterande annonser) ger lägre klickpriser, bättre annonspositioner, fler klick bättre konverteringsgrad och slutligen bättre ROI.

Man tror inte att skillnaderna är så stora, men om man kan komma ned i klickkostnader som ligger närmare 40 - 50 öre i snitt istället för 1,50 kr så är mycket vunnet.

Det som talar för att satsa pengarna på organisk optimering är att det ger ett mer långsiktigt resultat, förutsatt att man satsar på en långsiktig lösning. Baseras det i första hand på inhyrda länkar så är även kostnaden långsiktig.
berneboy är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat