Citat:
Ursprungligen postat av Tobab
SJ har inte monopol.
|
SJ har monopol på bla. stambanorna. Tom. Konkurrensverket har sagt att resenärerna skulle vinna på att fler aktörer släpptes in på de lönsamma linjerna(inte bara regional skräptrafik).
Citat:
Originally posted by -hubbert@May 9 2007, 23:30
Adestro
Fel, globala högkonjukturer kommer med intervaller, den här skiljer inte mycket från de tidigare.
|
Alla konjukturer kommer i intervaller, det unika med denna är att vi nu har hundratals miljoner nya konsumenter i Indien och framförallt Kina. Utan suget från asien skulle stål- och råvarubranschen vara rejält mycket svalare. Endast Kina står för över 1/3 av världens stålförbrukning.
Citat:
Ursprungligen postat av hubbert
Noterade att också att du ändrat dit inlägg under tiden jag skrev detta svar. Vilket var förståndigt av dig då det innehöll grovt felaktiga siffror så får väl citera dig där:
|
Det jag tog bort var extra information som bara gjorde texten grötig? Det jag skrev var att staten sålde ca 40 miljoner TeliaSonera aktier, och skulle man lägga ut 40 miljoner aktier till försäljning öppet på börsen skulle det bli ett enormt säljtryck i den aktien. Nöjd?