Visa ett inlägg
Oläst 2007-05-09, 22:59 #10
AnOnYmUs AnOnYmUs är inte uppkopplad
Mycket flitig postare

Reg.datum: Feb 2004
AnOnYmUs AnOnYmUs är inte uppkopplad
Mycket flitig postare

Reg.datum: Feb 2004
Citat:
Ursprungligen postat av WebboT
Citat:
Ursprungligen postat av AnOnYmUs
Bra upplägg, dock har du blandat in "hemsida" i samma guide som för domän, vilket gör att det hela blir fel. Om du ska ta med "hemsida" så måste du ta med en hel del andra faktorer med.

Jag vet att det inte går att utesluta hemsida, men låt oss säga att du bara parkerat domänen istället. Då blir nog guiden enklare.

En annan faktor som måste inkluderas är om namnet är "In time" eller "Forever". Är det ett saknamn på en produkt som ligger i tiden just nu, så är den nog inte lika värd som ett namn som alltid kommer finnas.

Exempel: Skrivmaskin kontra Dator
Jag skulle kunna ha skrivit ner flera hundra punker, men nånstans måste man ju avbryta.
Så länge du jämför din domän med en liknande som redan är såld, så spelar nog inte antalet punkter så stor roll.
Med liknande menar jag, t.ex. POKERRUM69.SE/POKERBORD.SE
Totalt nya och påhittade namn som t.ex STOLLAXIXIUS.SE går i princip inte att värdera alls oavsett hur lång guide man har.
Tror inte det riktight går att utesluta "hemsida" eftersom även en parkerad domän är en "hemsida" med eventuell trafik.
Det kan ju dessutom vara så att du registrerar/köper en känd utgången domäm som är 10 år gammal som kanske har en massa trafik.
Finns det ingen "hemsida" (eller har funnits) ansluten till domänen utan att man bara får "sidan kan inte visas", om man gör en type-in, ja då hoppar du bara över dom punkterna som nämner "hemsida".

...i slutändan går det ju inte att värdera sin domän exakt i alla fall....men en liten liten vink kan man ju få om man går igenom guiden.
Jo men du skrev själv "Hur mycket jobb har lagts ner på att utveckla hemsidan?", jag har en hel lång guide om hur man KAN värdera en hemsida med domän etc, men då kommer denna guide bli otroligt mkt större.

OM den är parkerad, så har väl inte direkt ngn "utveckling" av hemsidan gjorts, mer än att det kanske är lite banners

Men för att inte komplicera det hela, så kanske det vore bättre att köra ngn ekvation för parkerad sida kontra hur mkt trafik/klick man får för den trafik som kommer in

Annars tycker jag guiden var jättebra. Du tog upp dom flesta viktiga punkterna.
AnOnYmUs är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat