Visa ett inlägg
Oläst 2007-05-07, 23:49 #13
Adestro Adestro är inte uppkopplad
Har WN som tidsfördriv

Reg.datum: Apr 2007
Adestro Adestro är inte uppkopplad
Har WN som tidsfördriv

Reg.datum: Apr 2007
Citat:
Originally posted by Dejv@May 7 2007, 21:13

Måhända inget Boo, men det är känns som om det ofta är så att när gamla rävar utan egentlig IT-erfarenhet ger sig in i leken, måste de ofta hålla en oändligt mycket högre standard, på egentligen ovesäntliga saker, än vad som behövs. Saker som tar fokus på företaget. Man kan ju i ärlighetens namn, undra vad det nya lyxigare kontoret (på en finare adress) egentligen tillför gentemot ett kontor på en mindre exklusiv adress. Och vad hans lägenhet för 9 000/månad tillför företaget. Särskilt när nästan allt jobb var outsourcat/fördelat på personer som ändå bodde i andra delar av världen.
Vad jag förstod låg de lite halvpyrt till innan Weinstein gick in med pengar och namn i företaget?
Jo jag håller med dig till fullo, jag var halvvägs i dokumentären när jag skrev det där, och då höll de ju fortfarande hårt i pengarna. Sen när den där nya backslick-VD'n kom in i bilden och flyttade kalaset till centrala New York lär ju kostnaderna dragit iväg.

Tycker det var lite roligt att när de kikar in 9000USD/mån-lägenheten så säger Wachtmeister att 1 meter är ungefär 10 fot("det är gånger tio ungefär").
Adestro är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat