Visa ett inlägg
Oläst 2007-05-04, 20:27 #25
Wackerberg Wackerberg är inte uppkopplad
Medlem

Reg.datum: Oct 2006
Wackerberg Wackerberg är inte uppkopplad
Medlem

Reg.datum: Oct 2006
Citat:
Originally posted by b_andersson@May 4 2007, 13:44
Jag tycker att man inte skall stirra sig blind på domännamnet om man skall lansera en tjänst, jag menar hur många av sveriges populäraste siter (t.ex hemnet, blocket, lunarstorm, tradera, passagen, pricerunner, playhead, osv) har ett "bra" domännamn?

Innehållet/tjänsten är alltid viktigare än domännamnet.

//Björn
Det Björn säger stämmer mycket bra. Inte stirra sig blind på namnet fokusera på innehållet/tjänsten.

Utifall inga permiumdomäner säljs till en för besökare bra tjänst utan står parkerad på cas ino .se kommer vi surfa annorlunda i framtiden. Kanske kommer det vara EN tjänst som guidar oss runt internet. Domänhandlare gräver själva sin grav.

Samtidigt är det tråkigt, i dagsläget, att väldigt många domäner som jag vill ha är upptagna, andra har ju med velat ha dem.

Det går att ifrågasätta hur man distribuerar domäner. Någon får rätt att använda en domän i oändlig framtid. (För en fast årskostnad som är försumbar, för 20 år, ca 3000 kr. Vilket blir väldigt mycket mindre i nuvärde om man räknar på det som en investering.)

Internet är nytt. Det är möjligt att jag t.ex. helt slutar surfa på grund av all skitinformation om det inte går att sovra.

Det är uppenbart att vi ändrar och kommer fortsätta ändra vårt beteende över hur vi surfar. Däribland tror jag att domännamnet i framtiden kommer vara irrelevant.
Wackerberg är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat