Visa ett inlägg
Oläst 2007-05-02, 00:05 #3
WebboTs avatar
WebboT WebboT är inte uppkopplad
Bara ett inlägg till!

Reg.datum: Dec 2006
WebboT WebboT är inte uppkopplad
Bara ett inlägg till!
WebboTs avatar

Reg.datum: Dec 2006
Citat:
Ursprungligen postat av autosvar
Flyttad diskussion från http://www.webmasternetwork.se/index...0&#entry166336

Citat:
Ursprungligen postat av WebboT
Kreditkortsanvändning verkar aldrig ta fart i Sverige. Här i USA är det lika naturligt att handla med kort på nätet, som det är att hiva upp en hundring på bensinstationen i Sverige.
Det konstiga är att i stort sett alla andra länder i Europa finns folk som inte har några som helst problem med kredit kort över nätet.
Vi har i dagsläget skickat c:a 2000 ordrar till ett 15-tal olika Europeiska länder.
Samma sak med Asien och övriga delar av världen, vi har mycket bra kunder i Japan, Australien, Syd-Korea, Saudiarabien m.fl.
Så varför är Sverige så trögt?, det skulle jag vilja veta.
Det blir lite snedvridet att jämföra Sveriges ca 9 miljoner invånare med Europas ca 730 miljoner invånare, men visst kan jag hålla med om att det märkligt att ni inte har några ordrar alls från Sverige - det borde rimligtvis uppgå till ca 20-30 ordrar för att ligga i paritet med era övriga siffror. Nu kan det givetvis vara så att det inte finns intresse för era produkter, men det har jag svårt att se - så orsaken är kanske i betalningsdelen. Hur ser era besöksloggar ut när det gäller besök från Sverige? Hur är proportionen avslut i förhållande till olika länder och då speciellt när det kommer till proportionen avslut när någon börjar handla? Jag tror att det är där den meningsfulla statistiken finns.
Här har du våran statestik för April månadde flesta månader ser ungefär likadana ut)

Som du ser så är det länder med mycket mindre antal invånare än Sverige som beställer från oss.
Så det är inte landets storlek som är problemet.
Jag tror att det är betalningsdelen som är problemet för Svenskar.
Enligt tradition så vill man inte betala kontant utan man vill titta och klämma på varorna nån månad innan man betalar. Postförskott och faktura verkar vara det som gäller i Sverige.
Ja menar vi erbjuder ju väldigt många betalningsätt på vår hemsida:
Alla kredit kort, paypal, money orders, personliga checkar, företagscheckar, bankcheckar och banköverföring, men detta verkar inte vara gott nog för Svenskar.

WebboT är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat