|
Har WN som tidsfördriv
|
|
Reg.datum: Sep 2004
|
|
Har WN som tidsfördriv
Reg.datum: Sep 2004
|
Är du säker på att han vill ta dig till rätten? Jag skulle tro att han bara vill att du blir nervös och därmed lättare att utnyttja, t ex för att få dig att betala serverkillens arvode. Se det som ett pokerparti, och försök läsa hans intentioner. Bluffar han kanske i hopp om att du ska lägga dig?
Råkade för några år sen ut för en ideell förening som aldrig blev nöjd och hela tiden ville ha ändringar fram och tillbaka. Sedan bestred de en faktura och hotade min arbetsgivare med att "gå ut i media" och smutskasta vårt företag*. Jag tappade då lusten att göra klart det lilla som var kvar att göra, eftersom vi redan från början givit dem kraftig rabatt (~75%).
*anledningen att de ville smutskasta oss var att de tyckte att vi låste in dem så att de var tvungna att fortsätta anlita oss, eftersom de under projektets gång låtit en annan programmerare studera koden, för att få en offert på några ändringar de kommit på att de ville göra. Han hade bara konstaterat att det skulle ta väldigt lång tid att gå igenom allt, eftersom koden var väldigt omfattande. Detta skulle de naturligtvis aldrig ha råd med...
|