Jag kan informera dig om att mobiloperatörerna tar 20-25% + ev. en transaktionsavgift för ett utgående SMS. Långt ifrån de 50% du yrar om i dina beräkningar. Vilken leverantör du sen anlitar och betalar mer pengar till bryr jag mig inte om eftersom det ursprunliga inlägget skyllde operatörena för ocker.
I övrigt: Har du över huvudtaget läst mina resonemang för den procentuella avgiften? Det är precis lika idiotiskt som att du oavsett vilken vara du köper (tv, bil, brödrost, tidning osv) ska betala 20kr påslag på tillverkarens kostnad, det är ju mer skäligt eftersom det enda dem gör är att transportera varan från lager till dig oavsett vad det är för någon pryl. Det finns en variabel som heter riskkalkyl som du inte har med i dina argument. Ser du hela flödet framför dig eller har du fasnat i flödet mellan telefix -> ditt konto eller? Du är medveten om att mobiloperatörerna driver in pengarna åt dig? Dvs när betalningen görs så är ingen faktura ens utställd till personen i fråga. Det är en jäkla skillnad att ha säkrat pengarna först, som t ex virtuella plånböcker gör.
I övrigt har jag ingen aning om var dina 100% bankränta kom in i bilden, låter som att du har fått för mycket sol idag...
Anyway, tack för mig och trevlig valborg