a) Det svaret kommer inte att hålla, du måste veta vilka regnr som bilarna haft (även om du lånat flickväns/föräldrars osv bilar så bör du kunna svara på denna frågan). Om du haft en eller flera bilar avsedda för pendling så är det inte så normalt att man helt glömmer bort regnret på dem eller inte kan ta reda på dem genom papper alternativt fråga innehavarna av bilarna (om du lånat).
B) Om du helt saknar kvitton men vet att du betalt en större del med bankkort så begär fullt kontoutdrag från din bank och pricka av samtliga transaktioner som rör mackar. Allt som kan styrka ditt avdrag är positivt, även om en del inte hade tolkats som faktiska verifikationer i t ex bokföring.
Och framförallt, var trevlig i dina svar och var inte kort (t ex: Jag har inte kvar bilarna) mot dina vänner på Skatteverket, du vill inte att dem ska klamra sig fast vid ditt fall. Glöm aldrig att Skatteverket har oändliga resurser.
Till framtiden: Om du någon gång tänker dra av något i din deklaration - spara allt, hur idiotiskt det än kan verka att spara småkvitton. Se det som bokföringen i din firma, där kastar du inte några papper (hoppas jag)
(Edit: Såg att Jonny svarade samma på b innan jag hann posta, sorry

)