Citat:
Originally posted by Micke humor@Apr 29 2007, 15:16
Jag hittade en sida som verkar seriös och har schysta priser. Och inte heller skäms för att skriva ut dem på sidan.
De tar ingen startavgift, ingen månadsavgift utan bara procent. Man får behålla 72% minus 50 öre för svars-sms:et.
yo.se (mosms tror ja de heter med)
Nån som använt dem och vet om de är bra?
|
Jag är ingen storkund hos MOSMS utan använder det endast för just mikrobetalningar som en tilläggstjänst för mina besökare/användare på 3W.se. Anledningen till att jag använder dem beror på att, som du säger, det inte är någon startavgift/månadskostnad och att det är mycket enkelt att komma igång.
Det finns inte (enligt min uppfattning) speciellt stort utrymme för skräddarsydda lösningar men är det just grundläggande funktionerna du är ute efter (ta emot betalningar samt skicka bekräftelse på detta) så duger det nog gott. Exempelvis att "välja" avsändarnummer på svars- och utgående sms'en eller liknande tror jag inte de har stöd för.
Just nu verkar de dock ha problem med kapaciteten/inloggningen vilket inte är så imponerande.
Citat:
Can't connect to localhost as mosms
MySQL Error: Too many connections
|
Måste nog dra tillbaka min "rekommendation".... eftersom jag precis upptäckte att flera av mina konton jag hade hos dem blivit stängda utan att någon information gått ut ifrån dem angående detta. Detta innebär inte bara att pengar hållits inne men också att flera av mina mindre tjänster där jag använder dem inte har fungerat på senaste tiden. Är inga jättebelopp men det rör sig om ca 1200 SEK som gått förlorade den här gången.
Har också tidigare varit med om att de stängt konton pga "inaktivitet" gällande inloggning på själva kontot via webbgränssnittet. Så se upp!