Visa ett inlägg
Oläst 2007-04-28, 09:45 #7
Mickees avatar
Mickee Mickee är inte uppkopplad
Flitig postare

Reg.datum: Jan 2006
Mickee Mickee är inte uppkopplad
Flitig postare
Mickees avatar

Reg.datum: Jan 2006
Ännu värre brukar bussgodsleveranserna vara pga att dom tar längre tid.. brukar ringa kunden om det är köp över 4k och fråga om dom ska ha varorna och hur dom vill ha dom skickade. Har tillämpat förskottsbetalning i enstaka fall. Har fått in bättre rutiner nu det senaste med orderbekräftelser (per mail/telefon) osv och det känns i allafall som att kunden "är mer tvingad" att hämta ut grejerna då. Doc kså finns det alltid personer som verkar "försvinna".

Har åkt på 2-3 blåsningar med "vill betala mot faktura" och har sagt helt stop för detta innan jag hittar någon bättre lösning..

Tar idagsläget inte betalning med kort då jag oftast måste räkna ut frakten manuellt... håller på med en lösning för det men det tar tid.

det är lite småsynd att dhl bara tar upp till 5k.. hoppas det blir ändring på detta nu när dom ska öppna 500-600 utlämningställen (7eleven + presbyrån är några av ställena jag hört som ska bli ombud) (deras målsättning var tydligen att öppna fler utlämningsställen än vad bussgods har). Dom brukar ha schysta priser på lite större paket och så kommer dom och hämtar vilket bussgods inte gör här.

Sen förrsten vad gör posten med paketen? 1/10 är ju totalt misshandlade när dom kommer fram..
Mickee är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat